22 de xaneiro de 2014

Sumeria

O máis antigo poema de amor

THE OLDEST LOVE POEM

Taboíña sumeria achada en Nippur (Niffar)
Período Neo-Sumerio (Ur III), 2037-2029 a.C.

 

Esta inscrición, procedente da antiga Babilonia, está considerada o poema de amor coñecido máis antigo do mundo. Segundo a crenza sumeria, era unha obriga sagrada do rei despousar cada ano unha sacerdotisa en substitución de Inanna, a deusa da fertilidade e do amor sexual, para lograr que a terra e as mulleres fosen fértiles. Este poema fora escrito moi probablemente por unha esposa escollida polo rei Shu-Sin para ser cantado no festival de aninovo e tamén nos banquetes e festas, acompañado de música e baile.”

►Museum Of The Ancient Orient, Istambul Archaelogical Museums

 

 

   
 

Esposo, amado do meu corazón,
divina é a túa beleza, tan doce coma o mel;
león, amado do meu corazón,
divina é a túa beleza, tan doce coma o mel.

Esposo, deixa que eu te acariñe;
é o meu tenro aloumiño máis gustoso có mel,
na nosa alcoba, ateigada de mel.

Dixame goza-la túa divina beleza;
meu león, deixa que eu te acariñe,
é o meu tenro aloumiño máis gustoso có mel.

Esposo, ti que atopa-lo teu pracer comigo,
dillo a miña nai e darache doces,
dillo a meu pai e darache galanos.

Oh ti, porque me amas,
déixame prega-los teus aloumiños,
meu señor deus, meu señor protector;
meu Shu-Sin, ti que aleda-lo corazón de Enlil,
déixame prega-los teus aloumiños
.

 

 
 
Enlil. Deus do ceo, do vento e das tempestades.

 

 Sumeria ~ wikipedia